söndag 18 november 2007

ord, skrivna med lätt penna

.
.
.
.
(fantasia on greensleeves)
.
.
.
.
.
.

en hand, min hand, min sista
bär till dig
taget ur mig
mitt sista, min ande, ett ande-tag



och löven är oss
i vi
den sista dansen
är; ur vi



under ljuset
i ljudet från tonerna
ur oss; är de



lämnar och reser
med tiden, genom och
tillbaka till jorden
där löven, där vi
är till godo



men reser igen och



du går
din rygg är vit och
jag minns inget längre



kvar är smekningen på din kind
en bris som stannat

.
.
.
.
.
.
.

6 kommentarer:

Anonym sa...

du är magisk.
men lämna inte poeter. snÄLLA!!!!!!!!! //carro

Anonym sa...

Den här är höstvacker:) Denna sidan är inte lika bra som poeter.se av en enda anledning: man har inte dikten framför sig när man skriver kommentar och HUR ska jag, halvsenila minnas alla vackra formuleringarna som finns i denna fina dikt??

Cathys Poesi sa...

Tack båda ni och Carro, jag lämnar inte poeter, jag bara skriver inte där längre... ja, inget förutom kommentarer då förstås:-)

Kram!

Mians PoesiSkafferi sa...

Fritt fall i ordbacken och smaskens som sommarsill på solveranda (utan flygterrorister)...höstförgyllningspoesi med bladguldkant!

POETISKA FÖNSTERSPEGLAR sa...

Hej Cathy
vilken fin poesisida .. så ren
och man får en sådan skön tysthet runt orden ,ingenting stör , precis som ditt diktande inget onödigt , men ändå som griper tag
om en ..jag tycker alla tre dikterna har just det där ..som kännetecknar din stil . tack Cathy
.. du är ett hav i poesin . - HOB

Cathys Poesi sa...

"du är ett hav i poesin"... bara den finkänsligaste poet kan komma på något sånt... och jag njuter i fulla segel över din kommentar! Tack.